Craps igra: 4 osnovna craps pravila
Craps, igra koja je svojim žarom osvojila svijet, pustolovina je puna uzbuđenja i neizvjesnosti koja se odvija na zelenim stolovima kockarnica. Ne postoji bolji osjećaj od onog kada se u ruci drže kockice, a oko stola stoji napeto društvo igrača koji s nestrpljenjem iščekuju ishod bacanja. Pravila crapsa na prvu mogu izgledati kao labirint u kojem se lako izgubiti, ali jednom kad se savladaju, otvaraju se vrata u svijet koji pulsira adrenalinom, strategijom i, naravno, elementom sreće.
U srcu igre leži bacanje kockica, ali prava čar crapsa je u raznolikosti oklada koje igrači mogu postaviti. Od “Pass Line” do “Don’t Pass”, od “Come” oklade do “Don’t Come”, igrači su pozvani na ples sreće i taktike. Kako bi se ova igra što bolje razumjela, važno je upoznati se s osnovnim pravilima i terminologijom koja craps čini jedinstvenim.
No, prije nego što zaronimo u ocean pravila i strategija, valja istaknuti da je craps igra više od igre na sreću. To je društveni događaj, gdje se u vrevi uzbuđenja sklapanju prijateljstva, a adrenalin i smijeh miješaju u nezaboravno iskustvo. Stoga, pripremite se na putovanje kroz svijet crapsa, gdje ćemo zajedno istražiti kako se kockice kotrljaju i otkriti kako pravila ove fascinantne igre mogu donijeti ne samo dobitke, već i nezaboravne trenutke zabave.
Povijest crapsa
Povijest crapsa je fascinantno putovanje koje seže duboko u prošlost, do korijena civilizacija i kultura koje su oblikovale svijet kakav danas poznajemo. Ova igra s kockicama, puna uzbuđenja i neizvjesnosti, ima povijest koja predstavlja mješavinu kultura, tradicija i evolucije igara na sreću.
Sve počinje u doba antičkog Rima, gdje su vojnici za zabavu bacali svinjske čunke ili kosti, precizirajući ih na štitove kao improvizirane stolove za igru. Ova primitivna verzija crapsa, nazvana “hazard”, kroz stoljeća je prešla iz Rima u srednjovjekovnu Englesku. U Engleskoj je hazard postao popularna zabava među vitezovima i plemstvom, a njegova popularnost brzo se širila.
Do 17. stoljeća, igra se proširila Francuskom, gdje je dobila ime “craps”, izvedeno iz francuske riječi “crapaud”, što znači žaba, odražavajući kako su ljudi čučali kao žabe oko igre kada su je igrali na ulicama. Francuski doseljenici prenijeli su igru u Novi svijet, posebno u regiju koja će kasnije postati poznata kao Louisiana, gdje se craps nastavio razvijati i mijenjati.
Kada je Mississippi postao središte kockarske industrije u Sjedinjenim Američkim Državama u 19. stoljeću, craps je doživio novu evoluciju. Američki kockari uveli su novi raspored oklada i pravila, čime je igra postala sličnija verziji koju danas poznajemo. Tijekom Drugog svjetskog rata, vojnici su igrali craps kako bi ubijali vrijeme i odvratili misli od ratnih strahota, što je dodatno populariziralo igru među Amerikancima.
U poslijeratnom razdoblju, s porastom kockarskih meka poput Las Vegasa, gdje je jedna od najpopularnijih igara Texas Holdem poker, craps je postao neizostavni dio casino ponude, privlačeći igrače svojom dinamikom i društvenim aspektom. Danas je craps popularan u kockarnicama širom svijeta, a dostupan je i u online verzijama, što omogućava igračima iz raznih kutaka svijeta da uživaju u ovoj igri.
Povijest crapsa priča je o evoluciji, kulturi i zabavi. Od skromnih početaka na ulicama antičkog Rima do blještavila modernih casina, craps je prešao dug put, postavši simbolom kockarskog uzbuđenja i zajedništva.
Craps pravila
Craps je dinamična i uzbudljiva igra s kockicama koja se igra na posebno dizajniranom stolu. Igra se temelji na bacanju parova kockica, a igrači oko stola mogu stavljati različite vrste oklada na ishod bacanja. Evo osnovnih craps pravila i kako se igra craps:
1. Bacanje “Come Out”
- Igra počinje “come out” bacanjem, koje obavlja “shooter” (igrač koji baca kockice).
- Ako shooter na prvom bacanju dobije 7 ili 11, to je “natural”, i on automatski pobjeđuje sve “pass line” oklade.
- Ako shooter dobije 2, 3, ili 12, to je “craps”, i on gubi sve “pass line” oklade, ali zadržava pravo bacanja.
- Bacanje 4, 5, 6, 8, 9, ili 10 postavlja “point”. Shooter nastavlja bacati dok ne ponovi “point” broj i pobjedi ili dobije 7 i izgubi.
2. Oklade
- Pass Line oklada: Postavlja se prije “come out” bacanja. Pobjeđuje na natural (7, 11), gubi na craps (2, 3, 12), i postaje točka za sve ostale brojeve.
- Don’t Pass Line oklada: Suprotnost “pass line” okladi. Gubi na natural, pobjeđuje na 2, 3, izjednačeno (push) na 12, a 7 prije ponavljanja točke donosi pobjedu.
- Come oklada: Slično “pass line” okladi, ali se postavlja nakon što je točka već postavljena. Pobjeđuje na 7 ili 11, gubi na 2, 3, 12.
- Don’t Come oklada: Suprotnost “come” okladi. Pobjeđuje na 2, 3, izjednačeno na 12, gubi na 7 ili 11.
- Field oklada: Jednokratna oklada da će sljedeći broj biti 2, 3, 4, 9, 10, 11, ili 12.
- Place oklade: Oklade na to da će određeni broj biti bačen prije broja 7.
3. Nastavak igre
- Nakon postavljanja “pointa”, shooter nastavlja bacati kockice dok ili ne dobije taj broj ponovno (pobjeđuju “pass line” oklade) ili baci 7 (gube “pass line” oklade).
- Igra se nastavlja s novim shooterom ako je prethodni izgubio ili ako se odluči proći red.
4. Specifične oklade
Postoje i brojne specifične oklade koje se mogu postaviti u različitim fazama igre, uključujući “hardways” (oklade da će par istih brojeva biti bačen prije nego što se dobije laki način ili 7), “single-roll” oklade (odlučene na jednom bacanju), i mnoge druge.
Craps nudi širok spektar oklada i strategija, što ga čini jednom od najdinamičnijih i najuzbudljivijih igara u casinu. Pravila mogu varirati ovisno o casinu, stoga je važno upoznati se s lokalnim varijacijama prije igranja.
1. Bacanje “Come Out”
Bacanje “Come Out” je ključni trenutak u igri crapsa, označavajući početak nove runde igre. Ovo inicijalno bacanje izuzetno je važno jer određuje kako će se runda odvijati. Evo detaljnijeg objašnjenja:
Kako funkcionira “Come Out” bacanje:
- Shooter (igrač koji baca kockice) prvi put baca kockice na novom stolu crapsa ili nakon što je prethodna runda završila.
- Svi igrači na stolu imaju priliku postaviti “Pass Line” ili “Don’t Pass Line” oklade prije ovog bacanja.
- Rezultat “Come Out” bacanja može biti:
- Natural (7 ili 11): Shooter automatski pobjeđuje sve “Pass Line” oklade, a “Don’t Pass Line” oklade gube.
- Craps (2, 3, ili 12): Shooter gubi sve “Pass Line” oklade, dok “Don’t Pass Line” oklade pobjeđuju na 2 i 3, ali obično rezultiraju izjednačenjem (push) na 12, ovisno o pravilima kuće.
- Point (4, 5, 6, 8, 9, ili 10): Ako se baci jedan od ovih brojeva, to postaje “point”, koji se označava na stolu. Shooter nastavlja bacati kockice dok ne baci taj isti broj ponovno, pobjeđujući “Pass Line” oklade, ili baci 7 (“seven-out”), gubeći “Pass Line” oklade, a runda završava.
Značaj “Come Out” bacanja:
- Ovo inicijalno bacanje postavlja ton za ostatak runde. Strategije oklada i odluke igrača uvelike ovise o ishodu “Come Out” bacanja.
- “Come Out” bacanje je jedinstveno jer omogućava nekoliko rezultata koji direktno rezultiraju pobjedom ili gubitkom na “Pass Line” i “Don’t Pass Line” okladama, razlikujući ga od ostalih bacanja koja slijede nakon što je “point” postavljen.
- Također, uzbudljiv je trenutak za igrače oko stola jer je pun nade i anticipacije, nudeći šansu za brzu pobjedu ili postavljanje scene za potencijalno produženu igru s više oklada i strategija.
Ukratko, “Come Out” bacanje je temeljna komponenta igre crapsa, pokrećući dinamiku i strategiju svake runde, te pružajući jedinstveno uzbudljive momente za sve igrače uključene u igru.
2. Oklade
U igri craps postoji mnogo različitih vrsta oklada, svaka s vlastitim pravilima i ishodima. Razumijevanje ovih oklada ključno je za uživanje u igri i povećanje šansi za pobjedu. Evo pregleda najčešćih oklada u crapsu:
1. Pass Line oklada
- Najosnovnija oklada u crapsu. Postavlja se prije “Come Out” bacanja.
- Pobjeđuje ako “Come Out” bacanje je 7 ili 11, gubi ako je 2, 3, ili 12.
- Ako se postavi “point” (4, 5, 6, 8, 9, 10), oklada pobjeđuje ako se “point” ponovi prije bacanja 7.
2. Don’t Pass Line oklada
- Suprotnost Pass Line okladi. Također se postavlja prije “Come Out” bacanja.
- Pobjeđuje na 2 ili 3, izjednačeno (push) na 12, gubi na 7 ili 11.
- Ako se postavi “point”, oklada pobjeđuje ako se baci 7 prije ponavljanja “pointa”.
3. Come oklada
- Slično Pass Line okladi, ali se može postaviti samo nakon što je “point” postavljen.
- Pobjeđuje na 7 ili 11, gubi na 2, 3, ili 12.
- Ako se baci bilo koji drugi broj, taj broj postaje “Come point” za tu okladu, koja zatim pobjeđuje ako se taj broj ponovi prije nego što se baci 7.
4. Don’t Come oklada
- Suprotnost Come okladi. Može se postaviti samo nakon što je “point” postavljen.
- Pobjeđuje na 2 ili 3, izjednačeno na 12, gubi na 7 ili 11.
- Ako se baci “point” broj, oklada pobjeđuje ako se baci 7 prije ponavljanja tog broja.
5. Field oklada
- Jednokratna oklada da će sljedeće bacanje biti 2, 3, 4, 9, 10, 11, ili 12.
- Pobjeđuje na navedenim brojevima, a gubi na 5, 6, 7, ili 8.
6. Place oklade
- Oklada da će određeni broj (4, 5, 6, 8, 9, ili 10) biti bačen prije broja 7.
- Igrač može “kupiti” bilo koji od ovih brojeva nakon što je “point” postavljen.
7. Hardways oklade
- Oklada da će se određeni par brojeva (4, 6, 8, ili 10) baciti kao “hardway” (isti brojevi na oba kockica, npr., 2+2 za 4) prije nego što se baci “easy way” (isti zbroj, ali s različitim brojevima na kockicama) ili 7.
8. Proposition (Prop) oklade
- Oklade na specifične ishode jednog bacanja, kao što su točan broj, par, ili kombinacija brojeva.
- Imaju velike isplate, ali i veliku kućnu prednost.
Razumijevanje ovih osnovnih oklada omogućit će igračima bolju navigaciju kroz igru crapsa i povećati uživanje u igri. Važno je zapamtiti da iako neke oklade nude velike isplate, dolaze s većim rizikom i većom prednosti kuće.
3. Nastavak igre
Nakon što je “come out” bacanje određeno i postavljen “point”, igra craps ulazi u svoju drugu fazu. Ova faza igre omogućava igračima da postavljaju dodatne oklade i traje dok se ne postigne konačni ishod. Evo kako izgleda nastavak igre:
1. Bacanje za “Point”
- U ovoj fazi, cilj shootera (igrača koji baca kockice) je ponovo baciti “point” broj prije nego što baci 7.
- Shooter nastavlja bacati kockice dok se ne postigne jedan od ovih ishoda.
- Ako shooter ponovo baci “point” broj, “pass line” oklade pobjeđuju, a “don’t pass” oklade gube. Shooter i ostali igrači mogu nastaviti s novim “come out” bacanjem i novom rundom.
- Ako shooter baci 7 prije “point” broja (poznato kao “seven out”), “pass line” oklade gube, a “don’t pass” oklade pobjeđuju. Pravo na bacanje kockica prelazi na sljedećeg igrača.
2. Dodatne oklade
- Tijekom ove faze, igrači mogu postaviti dodatne oklade, poput “come” i “don’t come” oklada koje funkcioniraju slično “pass” i “don’t pass” okladama, ali se odnose na bacanja nakon postavljanja “pointa”.
- Također, moguće je postaviti “place” i “field” oklade, “prop” oklade, i “hardways” oklade, koje omogućavaju igračima više strategijskih opcija i šansi za dobitak.
3. Strategije i upravljanje novcem
- Iskusni igrači često koriste ovo vrijeme za primjenu različitih strategija oklada, poput povećavanja oklada na “come” ili “place” nakon pobjedničkog bacanja, ili postavljanje “lay” oklada protiv brojeva kako bi se pokrili potencijalni gubici.
- Upravljanje novcem postaje ključno u ovoj fazi, jer se igra može nastaviti kroz mnogo bacanja, a igrači trebaju paziti da ne iscrpe svoj bankroll na previše oklada s visokom kućnom prednošću.
4. Završetak runde
- Runda završava kada shooter “izlazi” bacanjem 7 prije ponavljanja “pointa”, ili kada uspješno ponovi “point”. Nakon toga, bilo koji igrač može postati novi shooter, započinjući novi krug “come out” bacanja.
5. Društveni aspekt igre
- Nastavak igre često uključuje visok stupanj interakcije i zajedništva među igračima. Usponi i padovi, zajedničko navijanje za “point”, i zajednička tuga zbog “seven outa” stvaraju dinamičnu i uzbudljivu atmosferu oko stola za craps.
Svaka runda crapsa puna je mogućnosti i nepredvidivosti, što igru čini uzbudljivom kako za nove tako i za iskusne igrače. Razumijevanje kako se igra nastavlja ključno je za uspješno sudjelovanje i uživanje u dinamičnom svijetu crapsa.
4. Specifične oklade
Specifične oklade u crapsu nude igračima priliku za dobitak na temelju određenih ishoda unutar jednog bacanja ili serije bacanja. One su atraktivne zbog potencijalno visokih isplata, ali često dolaze s većom kućnom prednošću u odnosu na osnovne oklade poput Pass Line i Don’t Pass Line oklada. Evo nekoliko primjera specifičnih oklada u crapsu:
1. Proposition oklade (Prop Bets)
- Any Craps: Oklada da će sljedeće bacanje biti 2, 3, ili 12. Isplata je obično 7:1.
- Any Seven: Oklada da će sljedeće bacanje rezultirati zbrojem od 7. Isplata je obično 4:1 ili 5:1.
- Hardways: Oklada da će igrač baciti dvostruki broj (2-2, 3-3, 4-4, 5-5) prije nego što se dobije isti zbroj na “easy” način (npr., 3+1 za 4) ili prije bacanja 7. Isplate variraju ovisno o broju, na primjer, Hardway 6 i 8 obično imaju isplatu 9:1, dok Hardway 4 i 10 mogu imati isplatu 7:1.
- Horn Bet: Kombinacija oklada na 2, 3, 11, i 12. Oklada se ravnomjerno raspoređuje na ove brojeve. Isplate su visoke, ali i rizik je velik.
- Hop Bet: Oklada na specifičnu kombinaciju brojeva na sljedećem bacanju. Na primjer, oklada na “hop” 5-5 znači da igrač očekuje dvostruki 5 na sljedećem bacanju. Isplata ovisi o kombinaciji, a kućna prednost je obično visoka.
2. Place oklade
- Oklade na to da će određeni broj (4, 5, 6, 8, 9, ili 10) biti bačen prije broja 7. Igrači mogu “kupiti” ili “lay” ove brojeve, što znači okladiti se na to da će broj pasti prije 7 ili obratno. Isplate variraju ovisno o broju.
3. Field oklada
- Oklada na to da će sljedeći bačeni broj biti jedan od brojeva navedenih na “field” području stola (2, 3, 4, 9, 10, 11, ili 12). Isplata je obično 1:1 za većinu brojeva, ali 2 i 12 mogu imati veće isplate, poput 2:1 ili čak 3:1 u nekim casinima.
4. Big 6 i Big 8 oklade
- Oklade da će broj 6 ili 8 pasti prije broja 7. Ove oklade su smještene na posebno označena područja na stolu i plaćaju 1:1. Međutim, budući da su Place oklade na 6 i 8 povoljnije za igrača (bolje isplate), Big 6 i Big 8 oklade nisu preporučljive.
Specifične oklade privlače igrače zbog mogućnosti velikih isplata, ali važno je imati na umu da kuća obično ima veću prednost na ovim okladama. Učinkovita strategija i upravljanje novcem ključni su za maksimiziranje šansi za pobjedu i minimiziranje gubitaka prilikom igranja crapsa.
Craps igra – zaključak
Craps je jedna od najdinamičnijih i najuzbudljivijih igara koju možete pronaći u casinu. Sa svojim brojnim okladama, fazama igre i specifičnim terminima, craps može na prvi pogled djelovati komplicirano. Međutim, jednom kada igrači savladaju osnovna pravila i počnu razumijevati kako različite oklade funkcioniraju, igra postaje izuzetno zabavna i puna akcije.
Igra crapsa nudi ne samo mogućnost za dobitak, već i za uživanje u društvenom aspektu igre, gdje igrači zajedno navijaju i dijele uzbuđenje svakog bacanja. Upravljanje novcem i primjena strategija ključni su za uspjeh, kao i razumijevanje kako kućna prednost utječe na različite oklade.
Za početnike, preporučuje se započeti s osnovnim okladama poput Pass Line i Don’t Pass Line, a zatim postepeno istraživati složenije oklade kako se povećava razumijevanje igre. Prakticiranjem i stjecanjem iskustva, igrači mogu poboljšati svoje vještine i uživati u svim aspektima crapsa.
U konačnici, craps je igra koja slavi sreću, strategiju i društveno iskustvo, čineći svaku rundu nepredvidivom i uzbudljivom. Bez obzira igrate li u fizičkom casinu ili online, craps nudi jedinstveno iskustvo kockanja koje može pružiti sate zabave i uzbuđenja, poput najboljih casino igara.