Craps igra: 4 osnovna craps pravila

Craps, igra koja je svojim ลพarom osvojila svijet, pustolovina je puna uzbuฤenja i neizvjesnosti koja se odvija na zelenim stolovima kockarnica. Ne postoji bolji osjeฤaj od onog kada se u ruci drลพe kockice, a oko stola stoji napeto druลกtvo igraฤa koji s nestrpljenjem iลกฤekuju ishod bacanja. Pravila crapsa na prvu mogu izgledati kao labirint u kojem se lako izgubiti, ali jednom kad se savladaju, otvaraju se vrata u svijet koji pulsira adrenalinom, strategijom i, naravno, elementom sreฤe.
U srcu igre leลพi bacanje kockica, ali prava ฤar crapsa je u raznolikosti oklada koje igraฤi mogu postaviti. Od “Pass Line” do “Don’t Pass”, od “Come” oklade do “Don’t Come”, igraฤi su pozvani na ples sreฤe i taktike. Kako bi se ova igra ลกto bolje razumjela, vaลพno je upoznati se s osnovnim pravilima i terminologijom koja craps ฤini jedinstvenim.
No, prije nego ลกto zaronimo u ocean pravila i strategija, valja istaknuti da je craps igra viลกe od igre na sreฤu. To je druลกtveni dogaฤaj, gdje se u vrevi uzbuฤenja sklapanju prijateljstva, a adrenalin i smijeh mijeลกaju u nezaboravno iskustvo. Stoga, pripremite se na putovanje kroz svijet crapsa, gdje ฤemo zajedno istraลพiti kako se kockice kotrljaju i otkriti kako pravila ove fascinantne igre mogu donijeti ne samo dobitke, veฤ i nezaboravne trenutke zabave.
Povijest crapsa
Povijest crapsa je fascinantno putovanje koje seลพe duboko u proลกlost, do korijena civilizacija i kultura koje su oblikovale svijet kakav danas poznajemo. Ova igra s kockicama, puna uzbuฤenja i neizvjesnosti, ima povijest koja predstavlja mjeลกavinu kultura, tradicija i evolucije igara na sreฤu.
Sve poฤinje u doba antiฤkog Rima, gdje su vojnici za zabavu bacali svinjske ฤunke ili kosti, precizirajuฤi ih na ลกtitove kao improvizirane stolove za igru. Ova primitivna verzija crapsa, nazvana “hazard”, kroz stoljeฤa je preลกla iz Rima u srednjovjekovnu Englesku. U Engleskoj je hazard postao popularna zabava meฤu vitezovima i plemstvom, a njegova popularnost brzo se ลกirila.
Do 17. stoljeฤa, igra se proลกirila Francuskom, gdje je dobila ime “craps”, izvedeno iz francuske rijeฤi “crapaud”, ลกto znaฤi ลพaba, odraลพavajuฤi kako su ljudi ฤuฤali kao ลพabe oko igre kada su je igrali na ulicama. Francuski doseljenici prenijeli su igru u Novi svijet, posebno u regiju koja ฤe kasnije postati poznata kao Louisiana, gdje se craps nastavio razvijati i mijenjati.
Kada je Mississippi postao srediลกte kockarske industrije u Sjedinjenim Ameriฤkim Drลพavama u 19. stoljeฤu, craps je doลพivio novu evoluciju. Ameriฤki kockari uveli su novi raspored oklada i pravila, ฤime je igra postala sliฤnija verziji koju danas poznajemo. Tijekom Drugog svjetskog rata, vojnici su igrali craps kako bi ubijali vrijeme i odvratili misli od ratnih strahota, ลกto je dodatno populariziralo igru meฤu Amerikancima.
U poslijeratnom razdoblju, s porastom kockarskih meka poput Las Vegasa, gdje je jedna od najpopularnijih igara Texas Holdem poker, craps je postao neizostavni dio casino ponude, privlaฤeฤi igraฤe svojom dinamikom i druลกtvenim aspektom. Danas je craps popularan u kockarnicama ลกirom svijeta, a dostupan je i u online verzijama, ลกto omoguฤava igraฤima iz raznih kutaka svijeta da uลพivaju u ovoj igri.
Povijest crapsa priฤa je o evoluciji, kulturi i zabavi. Od skromnih poฤetaka na ulicama antiฤkog Rima do bljeลกtavila modernih casina, craps je preลกao dug put, postavลกi simbolom kockarskog uzbuฤenja i zajedniลกtva.
Craps pravila
Craps je dinamiฤna i uzbudljiva igra s kockicama koja se igra na posebno dizajniranom stolu. Igra se temelji na bacanju parova kockica, a igraฤi oko stola mogu stavljati razliฤite vrste oklada na ishod bacanja. Evo osnovnih craps pravila i kako se igra craps:
1. Bacanje “Come Out”
- Igra poฤinje “come out” bacanjem, koje obavlja “shooter” (igraฤ koji baca kockice).
- Ako shooter na prvom bacanju dobije 7 ili 11, to je “natural”, i on automatski pobjeฤuje sve “pass line” oklade.
- Ako shooter dobije 2, 3, ili 12, to je “craps”, i on gubi sve “pass line” oklade, ali zadrลพava pravo bacanja.
- Bacanje 4, 5, 6, 8, 9, ili 10 postavlja “point”. Shooter nastavlja bacati dok ne ponovi “point” broj i pobjedi ili dobije 7 i izgubi.
2. Oklade
- Pass Line oklada: Postavlja se prije “come out” bacanja. Pobjeฤuje na natural (7, 11), gubi na craps (2, 3, 12), i postaje toฤka za sve ostale brojeve.
- Donโt Pass Line oklada: Suprotnost “pass line” okladi. Gubi na natural, pobjeฤuje na 2, 3, izjednaฤeno (push) na 12, a 7 prije ponavljanja toฤke donosi pobjedu.
- Come oklada: Sliฤno “pass line” okladi, ali se postavlja nakon ลกto je toฤka veฤ postavljena. Pobjeฤuje na 7 ili 11, gubi na 2, 3, 12.
- Donโt Come oklada: Suprotnost “come” okladi. Pobjeฤuje na 2, 3, izjednaฤeno na 12, gubi na 7 ili 11.
- Field oklada: Jednokratna oklada da ฤe sljedeฤi broj biti 2, 3, 4, 9, 10, 11, ili 12.
- Place oklade: Oklade na to da ฤe odreฤeni broj biti baฤen prije broja 7.
3. Nastavak igre
- Nakon postavljanja “pointa”, shooter nastavlja bacati kockice dok ili ne dobije taj broj ponovno (pobjeฤuju “pass line” oklade) ili baci 7 (gube “pass line” oklade).
- Igra se nastavlja s novim shooterom ako je prethodni izgubio ili ako se odluฤi proฤi red.
4. Specifiฤne oklade
Postoje i brojne specifiฤne oklade koje se mogu postaviti u razliฤitim fazama igre, ukljuฤujuฤi “hardways” (oklade da ฤe par istih brojeva biti baฤen prije nego ลกto se dobije laki naฤin ili 7), “single-roll” oklade (odluฤene na jednom bacanju), i mnoge druge.
Craps nudi ลกirok spektar oklada i strategija, ลกto ga ฤini jednom od najdinamiฤnijih i najuzbudljivijih igara u casinu. Pravila mogu varirati ovisno o casinu, stoga je vaลพno upoznati se s lokalnim varijacijama prije igranja.
1. Bacanje “Come Out”
Bacanje “Come Out” je kljuฤni trenutak u igri crapsa, oznaฤavajuฤi poฤetak nove runde igre. Ovo inicijalno bacanje izuzetno je vaลพno jer odreฤuje kako ฤe se runda odvijati. Evo detaljnijeg objaลกnjenja:
Kako funkcionira “Come Out” bacanje:
- Shooter (igraฤ koji baca kockice) prvi put baca kockice na novom stolu crapsa ili nakon ลกto je prethodna runda zavrลกila.
- Svi igraฤi na stolu imaju priliku postaviti “Pass Line” ili “Don’t Pass Line” oklade prije ovog bacanja.
- Rezultat “Come Out” bacanja moลพe biti:
- Natural (7 ili 11): Shooter automatski pobjeฤuje sve “Pass Line” oklade, a “Don’t Pass Line” oklade gube.
- Craps (2, 3, ili 12): Shooter gubi sve “Pass Line” oklade, dok “Don’t Pass Line” oklade pobjeฤuju na 2 i 3, ali obiฤno rezultiraju izjednaฤenjem (push) na 12, ovisno o pravilima kuฤe.
- Point (4, 5, 6, 8, 9, ili 10): Ako se baci jedan od ovih brojeva, to postaje “point”, koji se oznaฤava na stolu. Shooter nastavlja bacati kockice dok ne baci taj isti broj ponovno, pobjeฤujuฤi “Pass Line” oklade, ili baci 7 (“seven-out”), gubeฤi “Pass Line” oklade, a runda zavrลกava.
Znaฤaj “Come Out” bacanja:
- Ovo inicijalno bacanje postavlja ton za ostatak runde. Strategije oklada i odluke igraฤa uvelike ovise o ishodu “Come Out” bacanja.
- “Come Out” bacanje je jedinstveno jer omoguฤava nekoliko rezultata koji direktno rezultiraju pobjedom ili gubitkom na “Pass Line” i “Don’t Pass Line” okladama, razlikujuฤi ga od ostalih bacanja koja slijede nakon ลกto je “point” postavljen.
- Takoฤer, uzbudljiv je trenutak za igraฤe oko stola jer je pun nade i anticipacije, nudeฤi ลกansu za brzu pobjedu ili postavljanje scene za potencijalno produลพenu igru s viลกe oklada i strategija.
Ukratko, “Come Out” bacanje je temeljna komponenta igre crapsa, pokreฤuฤi dinamiku i strategiju svake runde, te pruลพajuฤi jedinstveno uzbudljive momente za sve igraฤe ukljuฤene u igru.
2. Oklade
U igri craps postoji mnogo razliฤitih vrsta oklada, svaka s vlastitim pravilima i ishodima. Razumijevanje ovih oklada kljuฤno je za uลพivanje u igri i poveฤanje ลกansi za pobjedu. Evo pregleda najฤeลกฤih oklada u crapsu:
1. Pass Line oklada
- Najosnovnija oklada u crapsu. Postavlja se prije “Come Out” bacanja.
- Pobjeฤuje ako “Come Out” bacanje je 7 ili 11, gubi ako je 2, 3, ili 12.
- Ako se postavi “point” (4, 5, 6, 8, 9, 10), oklada pobjeฤuje ako se “point” ponovi prije bacanja 7.
2. Don’t Pass Line oklada
- Suprotnost Pass Line okladi. Takoฤer se postavlja prije “Come Out” bacanja.
- Pobjeฤuje na 2 ili 3, izjednaฤeno (push) na 12, gubi na 7 ili 11.
- Ako se postavi “point”, oklada pobjeฤuje ako se baci 7 prije ponavljanja “pointa”.
3. Come oklada
- Sliฤno Pass Line okladi, ali se moลพe postaviti samo nakon ลกto je “point” postavljen.
- Pobjeฤuje na 7 ili 11, gubi na 2, 3, ili 12.
- Ako se baci bilo koji drugi broj, taj broj postaje “Come point” za tu okladu, koja zatim pobjeฤuje ako se taj broj ponovi prije nego ลกto se baci 7.
4. Don’t Come oklada
- Suprotnost Come okladi. Moลพe se postaviti samo nakon ลกto je “point” postavljen.
- Pobjeฤuje na 2 ili 3, izjednaฤeno na 12, gubi na 7 ili 11.
- Ako se baci “point” broj, oklada pobjeฤuje ako se baci 7 prije ponavljanja tog broja.
5. Field oklada
- Jednokratna oklada da ฤe sljedeฤe bacanje biti 2, 3, 4, 9, 10, 11, ili 12.
- Pobjeฤuje na navedenim brojevima, a gubi na 5, 6, 7, ili 8.
6. Place oklade
- Oklada da ฤe odreฤeni broj (4, 5, 6, 8, 9, ili 10) biti baฤen prije broja 7.
- Igraฤ moลพe “kupiti” bilo koji od ovih brojeva nakon ลกto je “point” postavljen.
7. Hardways oklade
- Oklada da ฤe se odreฤeni par brojeva (4, 6, 8, ili 10) baciti kao “hardway” (isti brojevi na oba kockica, npr., 2+2 za 4) prije nego ลกto se baci “easy way” (isti zbroj, ali s razliฤitim brojevima na kockicama) ili 7.
8. Proposition (Prop) oklade
- Oklade na specifiฤne ishode jednog bacanja, kao ลกto su toฤan broj, par, ili kombinacija brojeva.
- Imaju velike isplate, ali i veliku kuฤnu prednost.
Razumijevanje ovih osnovnih oklada omoguฤit ฤe igraฤima bolju navigaciju kroz igru crapsa i poveฤati uลพivanje u igri. Vaลพno je zapamtiti da iako neke oklade nude velike isplate, dolaze s veฤim rizikom i veฤom prednosti kuฤe.
3. Nastavak igre
Nakon ลกto je “come out” bacanje odreฤeno i postavljen “point”, igra craps ulazi u svoju drugu fazu. Ova faza igre omoguฤava igraฤima da postavljaju dodatne oklade i traje dok se ne postigne konaฤni ishod. Evo kako izgleda nastavak igre:
1. Bacanje za “Point”
- U ovoj fazi, cilj shootera (igraฤa koji baca kockice) je ponovo baciti “point” broj prije nego ลกto baci 7.
- Shooter nastavlja bacati kockice dok se ne postigne jedan od ovih ishoda.
- Ako shooter ponovo baci “point” broj, “pass line” oklade pobjeฤuju, a “don’t pass” oklade gube. Shooter i ostali igraฤi mogu nastaviti s novim “come out” bacanjem i novom rundom.
- Ako shooter baci 7 prije “point” broja (poznato kao “seven out”), “pass line” oklade gube, a “don’t pass” oklade pobjeฤuju. Pravo na bacanje kockica prelazi na sljedeฤeg igraฤa.
2. Dodatne oklade
- Tijekom ove faze, igraฤi mogu postaviti dodatne oklade, poput “come” i “don’t come” oklada koje funkcioniraju sliฤno “pass” i “don’t pass” okladama, ali se odnose na bacanja nakon postavljanja “pointa”.
- Takoฤer, moguฤe je postaviti “place” i “field” oklade, “prop” oklade, i “hardways” oklade, koje omoguฤavaju igraฤima viลกe strategijskih opcija i ลกansi za dobitak.
3. Strategije i upravljanje novcem
- Iskusni igraฤi ฤesto koriste ovo vrijeme za primjenu razliฤitih strategija oklada, poput poveฤavanja oklada na “come” ili “place” nakon pobjedniฤkog bacanja, ili postavljanje “lay” oklada protiv brojeva kako bi se pokrili potencijalni gubici.
- Upravljanje novcem postaje kljuฤno u ovoj fazi, jer se igra moลพe nastaviti kroz mnogo bacanja, a igraฤi trebaju paziti da ne iscrpe svoj bankroll na previลกe oklada s visokom kuฤnom prednoลกฤu.
4. Zavrลกetak runde
- Runda zavrลกava kada shooter “izlazi” bacanjem 7 prije ponavljanja “pointa”, ili kada uspjeลกno ponovi “point”. Nakon toga, bilo koji igraฤ moลพe postati novi shooter, zapoฤinjuฤi novi krug “come out” bacanja.
5. Druลกtveni aspekt igre
- Nastavak igre ฤesto ukljuฤuje visok stupanj interakcije i zajedniลกtva meฤu igraฤima. Usponi i padovi, zajedniฤko navijanje za “point”, i zajedniฤka tuga zbog “seven outa” stvaraju dinamiฤnu i uzbudljivu atmosferu oko stola za craps.
Svaka runda crapsa puna je moguฤnosti i nepredvidivosti, ลกto igru ฤini uzbudljivom kako za nove tako i za iskusne igraฤe. Razumijevanje kako se igra nastavlja kljuฤno je za uspjeลกno sudjelovanje i uลพivanje u dinamiฤnom svijetu crapsa.
4. Specifiฤne oklade
Specifiฤne oklade u crapsu nude igraฤima priliku za dobitak na temelju odreฤenih ishoda unutar jednog bacanja ili serije bacanja. One su atraktivne zbog potencijalno visokih isplata, ali ฤesto dolaze s veฤom kuฤnom prednoลกฤu u odnosu na osnovne oklade poput Pass Line i Don’t Pass Line oklada. Evo nekoliko primjera specifiฤnih oklada u crapsu:
1. Proposition oklade (Prop Bets)
- Any Craps: Oklada da ฤe sljedeฤe bacanje biti 2, 3, ili 12. Isplata je obiฤno 7:1.
- Any Seven: Oklada da ฤe sljedeฤe bacanje rezultirati zbrojem od 7. Isplata je obiฤno 4:1 ili 5:1.
- Hardways: Oklada da ฤe igraฤ baciti dvostruki broj (2-2, 3-3, 4-4, 5-5) prije nego ลกto se dobije isti zbroj na “easy” naฤin (npr., 3+1 za 4) ili prije bacanja 7. Isplate variraju ovisno o broju, na primjer, Hardway 6 i 8 obiฤno imaju isplatu 9:1, dok Hardway 4 i 10 mogu imati isplatu 7:1.
- Horn Bet: Kombinacija oklada na 2, 3, 11, i 12. Oklada se ravnomjerno rasporeฤuje na ove brojeve. Isplate su visoke, ali i rizik je velik.
- Hop Bet: Oklada na specifiฤnu kombinaciju brojeva na sljedeฤem bacanju. Na primjer, oklada na “hop” 5-5 znaฤi da igraฤ oฤekuje dvostruki 5 na sljedeฤem bacanju. Isplata ovisi o kombinaciji, a kuฤna prednost je obiฤno visoka.
2. Place oklade
- Oklade na to da ฤe odreฤeni broj (4, 5, 6, 8, 9, ili 10) biti baฤen prije broja 7. Igraฤi mogu “kupiti” ili “lay” ove brojeve, ลกto znaฤi okladiti se na to da ฤe broj pasti prije 7 ili obratno. Isplate variraju ovisno o broju.
3. Field oklada
- Oklada na to da ฤe sljedeฤi baฤeni broj biti jedan od brojeva navedenih na “field” podruฤju stola (2, 3, 4, 9, 10, 11, ili 12). Isplata je obiฤno 1:1 za veฤinu brojeva, ali 2 i 12 mogu imati veฤe isplate, poput 2:1 ili ฤak 3:1 u nekim casinima.
4. Big 6 i Big 8 oklade
- Oklade da ฤe broj 6 ili 8 pasti prije broja 7. Ove oklade su smjeลกtene na posebno oznaฤena podruฤja na stolu i plaฤaju 1:1. Meฤutim, buduฤi da su Place oklade na 6 i 8 povoljnije za igraฤa (bolje isplate), Big 6 i Big 8 oklade nisu preporuฤljive.
Specifiฤne oklade privlaฤe igraฤe zbog moguฤnosti velikih isplata, ali vaลพno je imati na umu da kuฤa obiฤno ima veฤu prednost na ovim okladama. Uฤinkovita strategija i upravljanje novcem kljuฤni su za maksimiziranje ลกansi za pobjedu i minimiziranje gubitaka prilikom igranja crapsa.
Craps igra – zakljuฤak
Craps je jedna od najdinamiฤnijih i najuzbudljivijih igara koju moลพete pronaฤi u casinu. Sa svojim brojnim okladama, fazama igre i specifiฤnim terminima, craps moลพe na prvi pogled djelovati komplicirano. Meฤutim, jednom kada igraฤi savladaju osnovna pravila i poฤnu razumijevati kako razliฤite oklade funkcioniraju, igra postaje izuzetno zabavna i puna akcije.
Igra crapsa nudi ne samo moguฤnost za dobitak, veฤ i za uลพivanje u druลกtvenom aspektu igre, gdje igraฤi zajedno navijaju i dijele uzbuฤenje svakog bacanja. Upravljanje novcem i primjena strategija kljuฤni su za uspjeh, kao i razumijevanje kako kuฤna prednost utjeฤe na razliฤite oklade.
Za poฤetnike, preporuฤuje se zapoฤeti s osnovnim okladama poput Pass Line i Don’t Pass Line, a zatim postepeno istraลพivati sloลพenije oklade kako se poveฤava razumijevanje igre. Prakticiranjem i stjecanjem iskustva, igraฤi mogu poboljลกati svoje vjeลกtine i uลพivati u svim aspektima crapsa.
U konaฤnici, craps je igra koja slavi sreฤu, strategiju i druลกtveno iskustvo, ฤineฤi svaku rundu nepredvidivom i uzbudljivom. Bez obzira igrate li u fiziฤkom casinu ili online, craps nudi jedinstveno iskustvo kockanja koje moลพe pruลพiti sate zabave i uzbuฤenja, poput najboljih casino igara.